Stałe klientki
Wiele sklepów, które w swoim asortymencie zawierają przede wszystkim odzież damską, proponuje kobietom specjalne zniżki za uczestnictwo w programach dla stałych klientów danego sklepu. To sprawia, że faktycznie odzież kupowana przez stałych klientów jest tańsza, ale z drugiej strony są oni często bombardowani wieloma wiadomościami odnośnie nowych kolekcji, zwłaszcza drogą elektroniczną.
Pomimo to, moda damska jest niezwykle istotna dla wielu kobiet i są one wręcz uzależnione od regularnego podążania za trendami, wobec czego takie programy lojalnościowe są dla nich naprawdę korzystne. Nic więc dziwnego, że tego rodzaju rozwiązania możemy spotkać obecnie w niemal każdym sklepie odzieżowym należącym do ogólnoświatowej marki.
Wikipedia wyjaśnia czym jest moda
Moda ? w potocznym rozumieniu oznacza potrzebę naśladowania innych, aby się identyfikować z nimi, ta psychiczna potrzeba najdobitniej jest widoczna w ubiorze. Moda występuje także w innych dziedzinach życia społecznego. Wiąże się z pojęciem stylu, ale nie jest jego synonimem podobnie jak pojęcie elegancji. Może być modny ubiór, wygląd, sposób zachowania, lecz także styl muzyczny, styl artystyczny, światopogląd czy pewien sposób postępowania, czyli ogólnie rzecz biorąc styl życia, który jest popularny w jakimś czasie w jakimś środowisku.
W węższym znaczeniu słowo moda odnosi się do projektowania ubioru. Moda zawsze posiada grupę, która pierwsza inicjuje naśladownictwo czegoś, najczęściej form ubioru. Natomiast styl w modzie jest związany z indywidualnym, przystosowanym do potrzeb psychicznych określonego użytkownika sposobem wyrażania siebie poprzez formę ubioru.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Moda_(styl)
Wikipedia i zrównoważona moda
Zrównoważona moda stanowi część szerszego trendu zrównoważonego designu, gdzie towar jest projektowany i wytwarzany z uwzględnieniem jego całkowitego możliwego wpływu na środowisko i społeczeństwo, w tym tzw. śladu węglowego. W maju 2007 roku magazyn Vogue uznał, że zrównoważona moda wydaje się nie być trendem krótkoterminowym, ale takim który może przetrwać wiele sezonów1. Do tej pory environmentalizm w modzie przejawiał się poprzez przekazywanie części dochodów ze sprzedaży produktu na cele charytatywne, teraz natomiast projektanci mody ponownie wdrażają eko-świadome metody u źródła, poprzez stosowanie przyjaznych środowisku materiałów i odpowiedzialnych społecznie metod produkcji.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Zrównoważona_moda