Wypoczynek z dala od komputera
Z roku na rok zagospodarowanie czasu dzieciom na dworze to coraz większe wyzwanie dla rodziców i opiekunów. Dzieci, które już od najmłodszych lat spędzają wiele czasu przed komputerem bardzo trudno zmobilizować do wypoczynku na świeżym powietrzu. Nic więc dziwnego, że w ostatnim czasie powstało wiele różnych gier edukacyjnych i rekreacyjnych, z których można skorzystać poza domem.
Są to na przykład gry chodnikowe ? różnego rodzaju plansze, które możemy ułożyć na każdej płaskiej w miarę przestrzeni. Bardzo dużą popularnością cieszą się także inne gry podwórkowe takie, jak na przykład zabawa w chowanego. Jest to niewątpliwie świetny sposób na spędzanie czasu z dzieckiem na dworze.
Wyjdź z dzieckiem na powietrze!
Obecnie mamy do wyboru mnóstwo gier edukacyjnych, z których można korzystać także poza domem. Jest to możliwe przede wszystkim dzięki temu, że wiele firm zajmujących się produkcją zabawek decyduje się na drukowanie całkiem sporych rozmiarów plansz, które umożliwiają beztroską zabawę nawet wielu dzieciom. Takie plansze rekreacyjne to doskonały sposób na gry chodnikowe na przykład dla dzieci w przedszkolach.
Nic dziwnego, że wiele placówek oświatowych decyduje się na zainwestowanie w takie właśnie gry edukacyjne. Jest to świetna rozrywka dla każdego dziecka, a jednocześnie wypoczynek na świeżym powietrzu, który jak wiadomo jest korzystny z wielu względów dla dziecka, między innymi ze względów zdrowotnych.
O placu zabaw w Wikipedii
Ciekawe i funkcjonalne miejsce zabaw można osiągnąć dzięki profesjonalnemu i stworzonemu z wyobraźnią projektowi. Stosowane rozwiązania uwzględniać powinny m.in. takie czynniki jak:
potrzeby dzieci, młodzieży, dorosłych i rodziców
zróżnicowanie ukształtowania otoczenia
warunki klimatyczne, w tym: zwiększone występowanie nasłonecznienia, wiatru, czy deszczu
warunki dotyczące ewentualnego zanieczyszczenia lub hałasu
bezpieczeństwo i funkcje urządzeń
Wymiary elementów i stopień skomplikowania konstrukcji poszczególnych urządzeń do zabawy, powinny odpowiadać docelowej grupie wiekowej użytkowników. Rozwiązania konstrukcyjne, powinny uniemożliwiać dzieciom poniżej 3 roku życia dostęp do urządzeń przewidzianych dla starszych grup dzieci, np. poprzez umieszczenie najniższego stopnia na wysokości minimum 40 cm od poziomu podłoża. Dorośli nie powinni nigdy umieszczać dziecka na urządzeniu do zabawy, jeśli nie jest ono w stanie dostać się tam samodzielnie
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Plac_zabaw