Roznoszenie ulotek
Na temat skuteczności ulotek można powiedzieć kilka konstruktywnych rzeczy. Po pierwsze ulotki rozdane w odpowiedniej ilości, faktycznie mogą sporo zdziałać, ale rozdanie ich za dużo może skutkować negatywnym postrzeganiem reklamowanej firmy. Ulotki raczej nie są niezawodnym źródłem nowych klientów, ale wpływają na świadomość istnienia danej marki w okolicy, gdzie są rozdawane.
Sprawa z ulotkami jest o tyle skomplikowana, że w przeciwieństwie do innych form reklamy, ulotki trzeba rozdystrybuować. Wiąże się to z zatrudnieniem odpowiedniej ilości pracowników oraz pokrycie kosztów ich pensji, co zwiększa koszty reklamy. Należy też pamiętać, że i tak większość ulotek ląduje w koszu, więc konwersja może okazać się bliska zeru.
Reklama- z Wikipedii
Reklama (z łac. reclamo, reclamare ?odzew?; re 'w tył, znów, naprzeciw? i clamo, clamare ?wołać?1) ? informacja połączona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma na celu skłonienie do nabycia lub korzystania z określonych towarów czy usług, popierania określonych spraw lub idei (np. promowanie marki).
Według dyrektywy 2006/114/WE UE reklama oznacza przedstawienie w jakiejkolwiek formie w ramach działalności handlowej, gospodarczej, rzemieślniczej lub wykonywania wolnych zawodów w celu wspierania zbytu towarów lub usług, w tym nieruchomości, praw i zobowiązań.
Źródło:
Wikipedia o marketingu
Marketing ? proces społeczny, w którym jednostki i grupy otrzymują to, czego potrzebują poprzez tworzenie, oferowanie oraz swobodną wymianę z innymi towarów i usług, które posiadają wartość Kotler, Keller, 2011. Najkrótsza definicja marketingu brzmi ?zaspokajać potrzeby, osiągając zysk?1. Dobrze rozumiany marketing to nie zestaw trików i działań doraźnych, lecz przemyślana strategia i wynikająca z niej taktyka działania, dostosowane do docelowych odbiorców, oparte na wiedzy i badaniach, osadzone mocno w realiach rynkowych2
W ramach marketingu możemy wyróżnić wiele zagadnień, takich jak:
odnajdowanie i ocenianie możliwości rynkowych, prowadzących do zaspokojenia potrzeb określonych odbiorców (nabywców) oraz dokładne ustalenie tych potrzeb,
opracowywanie w oparciu o tę wiedzę produktu oraz strategii jego dystrybucji,
przygotowanie odpowiedniej strategii ceny,
komunikacja z rynkiem
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Marketing