Niewielki wymiar reklamy, czyli to świetna metoda na delikatną reklamę naszego produktu czy też marki. Dodajmy do tego ulotki, wizytówki oraz inne formy marketingu i jesteśmy w domu. Druk i reklama.
Kilka słów o druku, z Wikipedii
Druk ? wielokrotne odbicie obrazu z formy drukowej na podłoże drukowe (np. na papier). Potocznie nazywana drukiem jest również każda kopia, czyli odbitka drukowa.
Za druk uważa się również rozmaite techniki powielania tekstu i grafiki zarówno metodami tradycyjnymi, z użyciem maszyn drukarskich, jak i nowoczesnymi metodami komputerowymi z użyciem komputerowych urządzeń peryferyjnych, jak drukarki, plotery itp. - choć poprawnie tego rodzaju odbitki powinno nazywać się wydrukami.
Wprowadzenie do drukarń technik komputerowych i druku cyfrowego, sprawiły, że coraz częściej przez druk rozumie się również wydruk dokonywany na skalę przemysłową za pomocą przystosowanych do tego maszyn drukarskich.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Druk
Zmiany w druku
Techniki druku ciągle ulegają nowelizacją, jednak część procesów zostaje taka sama. Papier z celulozy dalej przoduje jako materiał na którym się drukuje,, ale sam proces czy użyta farba. Procesy te tak szybko ulegają zmianom, że sami właściciele zakładów mają problemy, aby z tym nadążyć.
Jednak ten postęp powoduje, że druk jest znacznie tańszy, a klienci mają możliwości zamówienia dużo mniejszych nakładów w dobrej jakości. Dlatego też teraz prawie każda firma ma swoje plakaty, ulotki czy nawet bannery.
Jak uzyskać dowolny kolor do druku
Każdy druk musi posiadać wzornik barw, które wykorzystywane są w całym procesie. Nie jest tajemnicą, że tusze są mieszane, aby uzyskać więcej barw. Podstawową przestrzenią barw w druku jest CMYK, na którą składają się kolejno kolory:
C - Cyjan, odcień koloru niebieskiego
M - Magneta, czyli inaczej karmazynowy
Y - Yellow (Żółty)
K - Black (Czarny)
Łączenie tych kolorów umożliwia uzyskanie każdej barwy, którą potem można przenieść na druk np. naklejek, wizytówek czy plakatów. Istnieją różne metody druku i mieszania barw, jednak właśnie CMYK jest tym najpopularniejszym i stosowanym zarówno profesjonalnie jak i w biurowych drukarkach i maszynach wielofunkcyjnych.