Wsparcie klienta firm fotowoltaicznych
Firmy fotowoltaiczne dynamicznie rozwijają programy wsparcia klienta. Prowadzą one zarówno telefoniczną, jak i internetową obsługę klienta. Trzeba przyznać, że z telefonicznej obsługi klienta korzystają osoby, które po raz pierwszy chcą się zdecydować na montaż systemu fotowoltaicznego i nie są pewne, jakiego rodzaju produkty powinny zostać przez nie zamówione. Natomiast firmowymi stronami internetowymi interesują się osoby robiące wstępne rozeznanie na rynku fotowoltaicznym lub takie, które są już zdecydowane, jakiego rodzaju produkty chcą zakupić. Klienci firm fotowoltaicznych mogą także rozmawiać z doradcami podczas swoich wizyt w firmach fotowoltaicznych. Pomogą oni, podobnie jak konsultanci, dokonać zakupu najlepszych produktów.
Kupno paneli fotowoltaicznych
W sprzedaży dostępne zarówno małe, jak i duże panele fotowoltaiczne. Dlatego sprzedaż paneli fotowoltaicznych prowadzona jest z uwzględnieniem ich wielkości i to od nich uzależnione są ich ceny. Małe panele fotowoltaiczne mogą być wykorzystywane na małych powierzchniach dachów oraz na drzewach fotowoltaicznych, a także na parkomatach czy obok dużych centrów handlowych. Natomiast duże panele fotowoltaiczne montowane są na dużych powierzchniach dachów oraz na innych dużych powierzchniach. Dzięki ich wykorzystaniu prace nad montażem systemu fotowoltaicznego przebiegają bardzo sprawnie i mogą być efektywne. Wykorzystanie niedostatecznej wielkości paneli fotowoltaicznych mogłoby znacznie wydłużyć czas przeprowadzanych prac.
Specjaliści zatrudnieni w firmach fotowoltaicznych
Montażem fotowoltaiki zajmują się głównie elektrycy, którzy są wyspecjalizowani w montowaniu systemów fotowoltaicznych. Oni są więc bardzo często pracownikami dużych firm fotowoltaicznych. Oprócz samych elektryków w firmach fotowoltaicznych zatrudniani są specjaliści z zakresu wykorzystywania energii słonecznej oraz osoby obsługujące różne działy firmowe. Ważną rolę do spełnienia w takich firmach posiadają także sprzedawcy, ponieważ to oni nawiązują bezpośredni kontakt z klientem i doradzają mu, jakie produkty fotowoltaiczne mogą się okazać najlepsze. W razie potrzeby klienci mogą także korzystać z pomocy osób pracujących na infoliniach oraz obsługujących strony internetowe posiadane przez firmę fotowoltaiczną.