Pozycjonowanie to ostatnimi czasy bardzo ważna gałąź rynku. Krótko o AdWords oraz . Zapraszam
Dobre słowa kluczowe = dobre efekty
Dobór słów do pozycjonowania to istotna kwestia, ponieważ to od tego zależy czy nasza podstrona na dane słowo będzie w wynikach wyszukiwania czy też nie. Dla dobrego Seo'wca kwestia doboru...fraz to bardzo ważny etap rozpoczęcia działań SEO. Nie można od tak sobie wybrać losowe słowa z danej branży, ponieważ mogą one nie zgadzać się z treścią strony i absolutnie nie pasować do pozycjonowanej strony, co pewnie skończy się brakiem efektów pozycjonowania. Nie jest to jednak jedyna ważna kwestia w dziedzinie pozycjonowania. Jest wiele innych rzeczy, które mogą pójść nie tak.
Liczne metody pozycjonowania
Pozycjonować można na wiele sposobów, są metody etyczne i nieetyczne. Białe pozycjonowanie to metody w pełni etyczne i legalne, z założenia są takie aby nie szkodzić pozycjonowanej stronie, ani klientowi. Jest to metoda, która jest najtrwalszą metodą osiągnięcia efektu, bez ryzyka usunięcia witryny z pozycji. Jest też blackhat pozycjonowaie jest to odwrotność białego seo i często daje szybki krótkotrwały efekt i często kończy się na wyrzuceniu witryny w wyszukiwarce. Smutne jest to, że wiele pozycjonerów wykorzystuje tą właśnie metodę, co dla dobra internautów jest szybko wyłapywane przez nowoczesne wyszukiwarki i prowadzi do szybkiego usunięcia takiej strony.
Ewolucja wyszukiwania w sieci
Ewolucja wyszukiwarek wywołała ewolucję pozycjonowania przechodzącego przez wszelkie algorytmy binarne i wektorową analizę treści strony. Dopiero wyszukiwarki oparte na analizie topologii sieci, zliczające linki (takie jak Google), podniosły poziom trudności pozycjonowania stron. Zaawansowane algorytmy analizy topologii sieci wielu osobom wydawały się odporne na wszelkiego rodzaju próby manipulacji/modyfikacji SERP, jednak zjawisko Google bomb, polegające na masowym dodawaniu na stronach linku ze wskazanym przez pomysłodawcę anchor tekstem, pokazało drogę do łatwego modyfikowania indeksu.
Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Optymalizacja_dla_wyszukiwarek_internetowych
Dobre i mniej dobre firmy oferujące pozycjonowanie
Pozycjonowanie jako dziedzina biznesu w Polsce jest w miarę świeża, co nie oznacza braku konkurencji na tym rynku. Ponieważ jest już teraz bardzo wiele firm zajmujących się SEO, nie każda jednak jest warta uwagi klienta. Pozycjonowanie to sprawa w teorii prosta, jednak nie każdy się do takiej pracy nadaje. Potrzebna jest ogromna wiedza na temat działania wyszukiwarek oraz znajomość metod pozycjonowania. Jeżeli firma zatrudnia wykwalifikowanych pozycjonerów to można się pokusić o stwierdzenie, że 'pozycje same rosną'. Niestety firma pozycjonująca nie może jednak spocząć na laurach kiedy strona już będzie wy pozycjonowania, należy regularnie pracować nad nią, aby wysokie wyniki się utrzymały.
Podstawy pojęcia 'pozycjonowanie'
SEO jest to proces i seria działań mająca na celu wzrost pozycji witryny w wyszukiwarkach. W teorii to bardzo łatwe, jednak jeżeli przechodzimy do zastosowania tego w praktyce nie jest to już takie oczywiste. Przy SEO trzeba wziąć pod uwagę bardzo dużo zmiennych takich jak położenie geograficzne gdzie dana strona ma swoją działalność, konkurencje i wiele innych bardzo istotnych rzeczy. Wiadomo, że jest to proces, zatem na efekt musimy być cierpliwym nawet przez parę miesięcy. Warto wiedzieć, ze jest wiele metod pozycjonowania, ale o tym w innej części artykułu.