Dobry warsztat mechaniczny
Wybór odpowiedniego mechanika samochodowego nie jest prostym zadaniem. Nie zawsze możemy mieć pewność, że dany specjalista we właściwy sposób zajmie się naszym samochodem, dlatego warto przy tym być ostrożnym i dokładnie przeanalizować dostępne opcje. Na rynku znajdziemy wiele zakładów mechanicznych, które oferują podobne usługi, jednak często ich jakość znacznie się między sobą różni. Nie warto tutaj decydować się na przypadkowe rozwiązania, lecz zawsze dokładnie wszystko przemyśleć. Naprawy samochodu mogą być dość kosztowne, a jeśli przy tym nie będą wykonane poprawnie, może to nas narazić na wiele problemów i rozczarowań. Zamiast więc wybierać przypadkowo, lepiej zdecydować się na sprawdzonego, polecanego specjalistę.
Jak zadbać o stan samochodu?
Czasem nasze samochody ulegają awariom lub wymagają drobnych napraw, które poprawiają komfort i bezpieczeństwo jazdy. Nie zawsze mamy możliwość wykonać je samodzielnie i właśnie w takich sytuacjach warto postarać się i znaleźć dobrego mechanika samochodowego, który zadba o nasz pojazd. Warto przy tym kierować się poleceniem znajomych lub opiniami odszukanymi w Internecie, ponieważ nie każdy specjalista zapewni nam taki sam poziom świadczonych usług. Należy tu wybierać sprawdzone firmy, posiadające odpowiednią renomę oraz mogące zaoferować nam dobrą jakość w odpowiedniej cenie. Nie powinniśmy oczywiście korzystać z przypadkowych warsztatów, ponieważ często może to sprawić różne problemy.
Jak powstał silnik diesla
W 1893 roku Rudolf Diesel skonstruował silnik o nieco zmienionej konstrukcji i zasadzie działania, niż silniki spalinowe znane dotychczas. Przyświecającym mu celem było stworzenie maszyny jeszcze wydajniejszej, a opierającej się na ogólnej koncepcji silnika spalinowego. W roku 1893 zdobył patent na swą konstrukcję ?silnika o zapłonie samoczynnym?.
W roku 1897 Rudolf Diesel zbudował pierwszy dwucylindrowy silnik o zapłonie samoczynnym, który otrzymał nagrodę Grand Prix na wystawie w Paryżu. Silnik ten bezpośrednio z wystawy został przewieziony do Warszawy, gdzie był zastosowany do napędu prądnicy w elektrowni hotelu "BRISTOL".potrzebny przypis
Konstrukcja silnika, którą opracował R. Diesel była bardzo zawodna i trudna w eksploatacji poprzez zastosowanie wtrysku paliwa do cylindra za pomocą sprężonego powietrza. Układ wtryskowy wymagał wielostopniowej sprężarki, aby uzyskać wystarczająco wysokie ciśnienie powietrza, za pomocą którego wtryskiwana i rozpylana była dawka paliwa. Przy ówczesnej technologii materiałowej zapewnienie odpowiedniej trwałości i niezawodności sprężarki było trudne, powiększało to gabaryty i ciężar niemałego silnika, oraz zwiększało ilość części ruchomych wymagających okresowego serwisowania. Dopiero opracowanie hydraulicznego systemu wtrysku paliwa (James Mc Kechnie patent w 1910) pozwoliło na szeroki rozwój silników wysokoprężnych pracujących na oleju napędowym, ale już nie według klasycznego obiegu Diesela (stałe ciśnienie spalania), tylko według obiegu Sabathe'a (przemiana izochoryczna i przemiana izobaryczna).
Dużą rolę w rozwoju silnika odegrał inż. Prosper L?Orange zatrudniony w przedsiębiorstwie Benz & Cie, który zaprojektował w 1908 r. komorę wstępną.
Pierwszy pojazd dieslowski produkcji przedsiębiorstwa MAN był jednocylindrowym gigantem o pojemności niemal 20 litrów, który przy prędkości 172 obrotów na minutę rozwijał moc 15 kW.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_samoczynnym#Historia