Silnik o zapłonie iskrowym
Silnik o zapłonie iskrowym (ZI) jest silnikiem cieplnym spalinowym o spalaniu wewnętrznym, w którym spalanie ładunku zainicjowane jest iskrą powstającą pomiędzy elektrodami świecy zapłonowej1. Mieszanina paliwa i powietrza musi być przygotowana odpowiednio wcześniej przed momentem zapłonu, do jej zapalenia niezbędna jest wytworzona w odpowiednim źródle iskra1. Sprawność silnika o zapłonie iskrowym zależy w głównej mierze od stopnia sprężania1.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_iskrowym
Zalety silnika iskrowego
Zaletami silnika iskrowego są:
łatwy rozruch niezależnie od temperatury zewnętrznej silnika,
dobra szybkobieżność (szybka reakcja na "dodanie gazu"),
łatwość uzyskiwania wysokich obrotów pracy,
stosunkowo wysoka uzyskiwana moc,
dość lekka konstrukcja,
niezbyt skomplikowana konstrukcja układu zasilania.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_iskrowym
Czy wszystkim samochodom zdarzają się usterki?
Podczas zakupu samochodu nie warto podejmować pochopnych decyzji. Każdy model charakteryzuje się innymi cechami, posiada mniej lub bardzie kosztowne części zamienne, inny silnik oraz wygląd. Zastanawiając się nad wyborem konkretnej opcji, warto wziąć pod uwagę wszystkie elementy, które mogą w przyszłości spowodować problemy. Chodzi tutaj o ewentualne naprawy oraz ich koszt, który w niektórych przypadkach może być ogromny. Lepiej od razu sprawdzić ile wyniesie nas naprawa danego modelu, ponieważ żaden samochód nie jest bezawaryjny. Drobne usterki zdarzają się każdemu z nich, więc najlepiej byłoby, gdyby ich naprawa nie kosztowała fortuny i nie powodowała dodatkowych niedogodności na przykład w postaci konieczności zakupu części za granicą.