etykiety spożywcze
Definicja druku cyfrowego z Wikipedii
Realizacja zleceń "od ręki". Faza przygotowawcza trwa bardzo krótko i może odbywać się w trakcie drukowania innych zleceń.
Jakość otrzymywanych druków jest znacznie wyższa od wydruków z typowej drukarki lub plotera i jest zbliżona do offsetu.
Prędkość druku jest dużo szybsza niż w typowych drukarkach komputerowych, choć trochę wolniejsza od offsetu (dla typowych maszyn do druku cyfrowego pracujących w technice elektrofotograficznej zamyka się w przedziale od kilku do ok. 200 stron A4 / min)
Możliwość druku na wielu różnych podłożach oraz w szerokim przedziale gramatur.
Brak konieczności przygotowywania formy drukowej znacząco obniża koszty druku, szczególnie przy nakładach małych i bardzo małych, oraz daje bardzo krótki czas uzyskania pierwszej odbitki.
Oszczędności z powodu braku druków próbnych. Pierwsza odbitka schodząca z maszyny jest odbitką nakładową.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Druk_cyfrowy
Techniki druku: Druk wypukły
Druk wypukły, wypukłodruk ? jedna z podstawowych, oprócz druku wklęsłego i płaskiego, technik graficznych, w której odbitka powstaje poprzez odbicie farby nałożonej na częściach wypukłych formy drukowej. Jest to najstarsza technika graficzna.
Obecnie z technik druku wypukłego przemysłowo stosuje się przede wszystkim fleksografię oraz, szczególnie do zastosowań specjalnych, typografię. Zespoły fleksodrukowe są także stosowane do lakierowania. Typografia była powszechnie stosowaną techniką druku przed upowszechnieniem się urządzeń do naświetlania, które umożliwiły łatwe stosowanie druku offsetowego (druk płaski), który pozwala na uzyskanie lepszej jakości odbitek i jest bardziej ekonomiczny z innych względów.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Druk_wypukły
Firmowe druki reklamowe
Materiały reklamowe powstają w drukarniach na zlecenie podmiotów gospodarczych lub indywidualnych. Drukuje się przeróżne materiały począwszy od małych ulotek, wizytówek, czy naklejek reklamowych aż po billboardy, które drukuje się w częściach i składa razem przy zakładaniu.
Reklama drukowana jest wykorzystywana przez praktycznie każdą firmę niezależnie od branży, jednak z firmy na firmę w różnym zakresie. Niektóre firmy zlecają druk jedynie ulotek i wizytówek, gdzie inne drukują ogromne nakłady billboardów.