Definicja importu
Import (z łac. in ?do? + portare ?nieść?) ? przywóz towarów, usług lub kapitału z zagranicy w celu wykorzystania ich na rynku wewnętrznym (krajowym). Innymi słowy, zakup towarów i usług produkowanych za granicą, prościej: przywóz czegoś spoza granic obszaru celnego. Zazwyczaj obszarem tym jest terytorium państwa, ale na przykład dla krajów należących do Unii Europejskiej import dotyczy zakupu towarów lub usług w krajach spoza Unii Europejskiej.
Zakup towarów w obrębie Unii Europejskiej nie jest importem. Jest to tak zwany zakup wewnątrzwspólnotowy.
Definicja importu podawana przez GUS: Dostarczanie towarów z zagranicy niezależnie od sposobu ich wprowadzenia na terytorium ekonomiczne kraju.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Import
Sieć wpływów
Dla obytych w relacjach z chińskimi przedstawicielami lokalnego biznesu, termin 'guanxi' jest dość dobrze znany. Ogólnie jest to inaczej 'sieć' czy też 'połączenia biznesowe' i od tego jak duże jest nasze guanxi to tak dużymi dysponujemy wpływami.
Jednak co to oznacza dla Polskiego biznesmena? Mniej więcej tyle, że dla nich jesteśmy jak muszki, które wpadają w większe sieci. Można nawet zostać oszukanym, jeżeli nie ma się kompletnie żadnych kontaktów z tamtejszymi osobistościami. Dlatego warto wtedy skorzystać z usług firm, które pomagają negocjować dobre warunki i mają swoich przedstawicieli na miejscu.
Do poskładania
Produkty sprowadzane z Chin to często półprodukty lub części, których produkcja w Europie jest droższa. Rzadko sprowadza się całe machiny, czy całe przedmioty. Taniej jest importować części z których poskładamy dany przedmiot i później go sprzedamy.
Wyjątek mogą stanowić ciuchy, gdzie na wchodzie produkuje się ich najwięcej i są stosunkowo tanie, nawet wielkie firmy takie jak Adidas, czy Nike maja swoje zakłady na wchodzie. Co tylko pokazuje jak bardzo opłacalne może być wkroczenie we wschodni świat biznesu.