Język urzędowy i powszechny w Chinach
Standardowy język chiński, nazywany przez zwolenników istnienia wielu języków chińskich standardowym językiem mandaryńskim, to oficjalny język ChRL, opracowany w latach 50. i nauczany w chińskich szkołach od 1956 roku. Według danych spisu powszechnego z 2000 roku, w języku tym mówi w Chinach ponad 840 mln osób2. Liczbę cudzoziemców władających tym językiem lub uczących się go władze chińskie szacują na 30 mln osób.
Wywodzi się on z tzw. języków mandaryńskich, używanych na północy Chin. Jest językiem urzędowym w trzech państwach: ChRL, Tajwanie i Singapurze. Dzięki edukacji prowadzonej w tym języku jest on zrozumiały dla większości użytkowników języków chińskich i nazywany w Chinach kontynentalnych putonghua = "mowa powszechna", a na Tajwanie guoyu = "język państwowy".
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Język_chiński
Targi w Kantonie
Targi Kantońskie, oficjalna nazwa: Chińskie Targi Importowo-Eksportowe (China Import and Export Fair, chin. trad. ???, chin. upr. ???, pinyin Gu?ng Ji?o Hu?), odbywają się od 1957 w Kantonie dwa razy do roku, wiosną i jesienią. Są to największe targi w Chinach. Zachowując swoją tradycję targi są wszechstronnym i wielofunkcyjnym wydarzeniem o znaczeniu międzynarodowym.
Organizowane są przez Chińskie Centrum Handlu Zagranicznego (China Foreign Trade Centre), pod auspicjami Ministerstwa Handlu oraz władz prowincji. Do 2007 ich nazwa była inna ? Chińskie Targi Towarów Eksportowych (Chinese Export Commodities Fair).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Targi_Kantońskie
Lokalnie, a jednak międzynarodowo
Świat dla dzisiejszego biznesmena stoi otworem, a sposób prowadzenia biznesu, nawet lokalnego, rozszerza się na skalę międzynarodową. Często bowiem fabryki korzystają z materiałów lub gotowych komponentów sprowadzanych z innych krajów. Ma to podłoże czysto ekonomiczne- po prostu jest taniej.
Nie trzeba chyba nikomu mówić, że najpopularniejszym miejscem zdobywania wcześniej przygotowanych komponentów i części są Chiny. Jednak dobry utarg w Chinach można osiągnąć jedynie z dobrą firmą zajmującą się dobijaniem targów.